سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 8 بازدید
    بازدید دیروز: 132 بازدید
    بازدید کل: 406940 بازدید
یکشنبه 93/2/7

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ثبت نام از افراد فاقد بیمه درمانی در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت همگانی به روز هفتم رسید و به گفته سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت تا پایان روز ششم بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، ثبت نام از افراد فاقد هر گونه بیمه درمانی از اول اردیبهشت آغاز شد و در ادامه متقاضیان با مراجعه سامانه ثبت نام بیمه سلامت همگانی اقدام به ثبت مشخصات خود کردند.

 

 

طرح بیمه سلامت همگانی از جمله طرح‌های است که دولت یازدهم با اجرای کامل آن تأکید دارد و بنا دارد در زمانبندی مشخص تمام افراد فاقد بیمه را تحت پوشش قرار دهد.

در همین راستا اعلام شده است تمام افراد فاقد بیمه می توانند با مراجعه به سامانه ثبت بیمه سلامت همگانی به آدرس www.bimehsalamat.ir اقدام به ثبت نام کنند.

به گزارش فارس سیدمهدی میرشاه‌ولد سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی با اشاره به آمادگی سازمان بیمه سلامت ایران جهت ثبت نام افراد فاقد بیمه اظهار داشت: تمامی افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان بوده و هویت ایرانی داشته باشند حائز شرایط ورود به برنامه پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ثبت نام اولیه از تاریخ اول تا 31 اردیبهشت ماه تعیین شده است ضمن اینکه کسانی که در این یک ماه موفق به ثبت نام نشوند پس از آن نیز می‌توانند به سامانه www.bimehsalamat.ir  مراجعه نموده و ثبت نام خود را انجام دهند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی با بیان اینکه فرد پس از ورود به سامانه اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، ‌وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی استان یا شهر محل اقامت خود را ثبت می‌کند، افزود: پس از آن پنجره‌ای برای فرد گشوده می‌شود که فهرست دفاتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی‌های سازمان بیمه سلامت در آن قرار دارد. بر این اساس وی نزدیکترین دفتر پیشخوان دولت به محل اقامت خود را انتخاب و شماره تلفن همراه و ثابت خود را در سامانه وارد می‌کند و در واقع ثبت نام اولیه‌اش تکمیل می‌شود.

وی درباره هزینه ثبت نام بیمه سلامت همگانی بیان داشت: ثبت نام در سامانه به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود البته توصیه ما به افرادی که اینترنت شخصی در منزل ندارند این است که حتما به مراکز IT‌ دارای مجوز یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند. وزارت کشور تعرفه کارمزد 2000 تومانی برای ثبت نام هر خانوار مشخص کرده است که این هزینه ارتباطی با حق ثبت نام ندارد.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی در خصوص صدور دفترچه‌های بیمه گفت: بعد از اتمام ثبت نام مراحل استعلام اطلاعات آغاز می‌شود و پیش بینی ظرف مدت یک ماه اطلاعات بررسی شود و پس از آن برای متقاضیان پیامکی ارسال می‌شود که می‌توانند بر اساس آن برای دریافت دفترچه‌های خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند ضمن اینکه مردم می‌توانند با درج کد ملی و شماره تلفن همراه در سامانه  www.bimehsalamat.ir از آخرین وضعیت پرونده خود با مطلع شوند.

به گزارش فارس انوشیروان محسنی بندپی مدیر عامل سازمان بیمه ایران درباره اجرای بیمه سلامت همگانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: کار به این صورت تعریف شده است که پس از ثبت‌نام افراد در سامانه الکترونیکی سازمان بیمه سلامت همگانی، رصدی در خصوص پوشش یا عدم پوشش بیمه افراد خواهد شد و در صورتی که فرد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای پایه باشد، می‌تواند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: ‌افراد بالای 18 سال می‌تواند به صورت انفرادی در سامانه اقدام به ثبت‌نام کند، اما افرادی که زیر 18 سال هستند به عنوان عضوی از خانواده محسوب می‌شوند و باید از طریق سرپرست خانوار ثبت‌نام کنند.

وی گفت: مبلغی که برای سرانه حق بیمه هر فرد در بیمه سلامت همگانی در نظر گرفته شده است، 258 هزار تومان است که این مبلغ توسط دولت و از منابع مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: هیچیک از افراد فاقد بیمه ریالی بابت سرانه حق بیمه پرداخت نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: با هماهنگی که با کانون دفاتر پیشخوان دولت صورت گرفته است بالغ بر 7 هزار پیشخوان آماده ثبت‌نام افراد در سامانه بیمه سلامت همگانی هستند.

وی اظهار داشت:‌ خانواده‌ها ریالی را بابت پوشش بیمه سلامت همگانی پرداخت نمی‌کنند و تنها مبلغ دو هزار تومان بابت کارمزد به هر پیشخوان پرداخت خواهند کرد که البته این مبلغ برای تمامی اعضاء یک خانواده است.

محسنی بندپی ادامه داد: پس از پایان ثبت‌نام افراد در سامانه بیمه سلامت همگانی در مهلت تعیین شده،مرحله بعدی و در واقع دریافت اطلاعات بیمه‌ای از طریق بانک اطلاعات آغاز خواهد شد.

مدیر عامل سازمان بیمه ایران خاطرنشان کرد: سامانه بیمه سلامت همگانی به صورت شبانه‌روزی آماده ثبت‌نام از متقاضیان است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کارگران فصلی که مهلت بیمه شان با تأمین اجتماعی تمام شده است هم می‌توانند از تسهیلات بیمه سلامت همگانی استفاده کنند، یا خیر؟ گفت: بله این افراد هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

 ثبت نام از افراد فاقد بیمه درمان در حالی به روز هفتم رسیده است که به گفته  میرشاه‌ ولد سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی تا پایان روز ششم یک میلیون و 900 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

 

منبع:شمانیوز



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر