سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 49 بازدید
    بازدید دیروز: 57 بازدید
    بازدید کل: 406612 بازدید
سه شنبه 92/10/3

 خوابیدن هنگام گرسنگی موجب کاهش قوای بدنی و لاغری افراد می‌شود.
امام صادق (علیه السلام) فرمود: هیچ فرشته‏ ای در آسمان ها و زمین نیست مگر این که می‏ خواهد خداوند متعال به او رخصت دهد تا به زیارت امام حسین (علیه السلام) مشرف شود، چنین است که همواره فوجی از فرشتگان به کربلا فرود آیند و فوجی دیگر عروج کنند و از آنجا اوج گیرند.



جام خانواده؛
امروزه یکی از چیزهای غلطی که در بین مردم عادی حتی برخی پزشکان رایج شده است، توصیه به نخوردن شام برای رژیم لاغری می باشد در حالی که بر اساس منابع طب سنتی در خواب طبیعت مدبره انسان متمایل به درون و هضم غذای خورده شده می شود و در صورتی که غذایی را جهت هضم نیابد شروع به برداشت از برخی اعضای خاص می کند و به خصوص توزیع چربی در بدن نامتناسب می شود و به همین دلیل باعث زود پیر شدن و چروک صورت و خراب شدن پوست صورت می گردد.
مرضیه قرائتی درباره عوارض گرسنگی هنگام خواب، اظهار داشت: خوابیدن هنگام گرسنگی موجب کاهش قوای بدنی و لاغری افراد می‌شود. وی ادامه داد: در خواب حرارت غریزی متوجه درون بدن است ولی هنگامی که فرد معده خالی داشته باشد و غذایی یافت نشود که در آن حرارت غریزی تصرف کند، در اخلاط و رطوبات اصلی بدن تاثیر گذاشته و آن را تصرف می‌کند که تحلیل، ذوب و تبخیر اخلاط و رطوبت‌ها ایجاد می‌شود که به دنبال این مسئله قوای بدنی کاهش پیدا کرده و فرد با لاغری رو به رو می‌شود.
در طب اسلامی نیز تاکید فراوان بر خوردن شام شده است:
امام رضا (ع) : در بدن رگی هست به نام رگ عشاء پس اگر شخص شام نخورد تا صبح بر او نفرین می‏کند و می‏گوید خدا تو را گرسنه نگه دارد چنانکه مرا گرسنه نگاهداشتی و خدای تو را تشنه نگه دارد چنان که مرا تشنه نگه داشتی پس هیچ یک از شما شام خوردن را ترک نکند اگر چه به لقمه نان یا به شربتی آب باشد.
دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه انواع رؤیا و خواب دیدن در مزاج های مختلف متفاوت است، عنوان کرد: در افرادی که صفرا غلبه کرده باشد، معمولاً افراد خواب چیزهای زرد، آتش، حرارت، پرواز، سوختن، حمله کردن حیوانات درنده را می‌بینند. قرائتی اضافه کرد: در افرادی که سودا غلبه کرده باشد، معمولاً خواب سیاهی و تیرگی، شخص سیاه پوش، حمله مار یا فیل سیاه، جاهای تنگ و تاریک، سیاه شدن رنگ بدن، خوردن چیزهای سیاه، دفع فضولات سیاه، خواب اینکه شخص یا چیزی سیاه او را خفه می‌کند، می‌بینند
دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه غلبه دم در افراد بر نوع خواب دیدن آنها تاثیر دارد، بیان داشت: در افرادی که غلبه دم وجود دارد، معمولاً خواب چیزهای سرخ، خون، خون ریزی، گرمی را می‌بینند. وی گفت: در افرادی که غلبه بلغم وجود دارد، معمولاً خواب چیزهای سرد و مرطوب مثل آب، دریا، باران، ‌برف، یخ، تگرگ، شنا کردن و غرق شدن، و بسیار آب خوردن را می‌بینند.

 

منبع:شهرخبر



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر