سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 3 بازدید
    بازدید دیروز: 57 بازدید
    بازدید کل: 406566 بازدید
دوشنبه 92/8/27

استامینوفن یک داروی مسکن و تب بر و غیر مخدر است که برای تسکین انواع دردهای مداوم و خفیف، سردرد، درد عضلانی، کمردرد، دندان درد، دردهای قاعدگی، درد مفاصل و درد ناشی از سرماخوردگی به کار می رود.



به گزارش سرویس علمی جام، یافته ‌های محققان ایرانی نشان می‌ دهد: مصرف چای، بیست دقیقه قبل از دریافت استامینوفن باعث افزایش اثربخشی این دارو می‌ شود
استامینوفن به عنوان یک داروی ضددرد غیراستروئیدی، کاربردهای بسیاری از جمله در تسکین سردرد و کاهش تب دارد، اما مصرف زیاد استامینوفن می ‌تواند به مسمومیت کبدی و به دنبال آن مرگ منجر شود. به همین دلیل استفاده از داروهایی که بتواند به جای استامینوفن در درمان سردرد کمک کند، از اهداف سیستم‌ های درمانی است.
مطالعات نشان می دهند زنانی که به طور منظم از داروی مسکن استامینوفن استفاده می کنند، یک سوم کمتر از بقیه زنان به سرطان تخمدان مبتلا می شوند. البته این داروی مسکن نیز مانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی است، اما در صورتی که طبق نظر پزشک مصرف شود نسبت به بسیاری از داروهای دیگر عوارض خفیف تری داشته و می تواند در جلوگیری از سرطان تخمدان در زنان نقش موثری ایفا کند.
با وجود این یافته ها، متخصصان هشدار می دهند که خانم ها نباید تنها به منظور پیشگیری از سرطان تخمدان اقدام به مصرف خود سرانه استامینوفن کنند چرا که این داروی مسکن نیز مانند هر داروی دیگری دارای عوارض جانبی است.
این تحقیق همچنین نشان داد که استفاده غیر منظم داروی استامینوفن به منظور تسکین دردهای موقتی تاثیری در پیشگیری از سرطان تخمدان ندارد.


منبع:شهرخبر



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر