سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 84 بازدید
    بازدید دیروز: 129 بازدید
    بازدید کل: 407145 بازدید
دوشنبه 92/8/27

چه کسی در تحریم ایران حرف آخر را می زند؟/ تمام آمریکا در انتظار تصمیم چند نفر!
بی بی سی فارسی: «لابی های اسرائیل در شش سال گذشته به جان مک کین بیش از 700 هزار دلار کمک کرده اند. آیا مسأله فقط پول است یا مسأله خیلی پیچیده تر از این هاست؟»

 

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، لابی های صهیونیستی در ایالات متحده آمریکا نقش تعیین کننده ای دارند و حرف اول و آخر را می زنند، به گونه ای که با یک فشار مختصر به نمایندگان مجالس آمریکا به راحتی می توانند قانونی را تصویب کنند یا مانع تصویب آن شوند.
تأثیر گذاری لابی های صهیونیسم در آمریکا را این روزها به وضوح می توان مشاهده کرد. با فشار این لابی ها، مجلس نمایندگان آمریکا قانونی را در افزایش تحریم های ایران تصویب کرد و فشارها برای تصویب آن در سنا ادامه پیدا کرد. دولت اوباما برای آن که سناتورها را راضی کند که موقتا این قانون را تصویب نکنند به دردسر افتاده است. این لابی های قدرتمند حتی فرانسه را هم همراه خود کرده، دولتمردان این کشور را ناگزیر کردند در دور آخر مذاکرات ژنو نقش حمایتی از صهیونیست ها را برعهده بگیرند
بی بی سی فارسی(bbc persian) برای بررسی میزان تأثیر لابی های صهیونیست بر نمایندگان مردم آمریکا، به سراغ "استیون مالت" استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد رفت.
کارشناس بی بی سی فارسی با اذعان به وجود این لابی ها، آن را قانونی خواند و گفت: «کاری که لابی های اسرائیل در کنگره آمریکا می کنند معمولی، قانونی و عادی است و به شدت روی کنگره تأثیر می گذارد.»

"نادر سلطان پور" مجری این شبکه هم بار دیگر لابی کردن صهیونیست ها در کنگره آمریکا را قانونی دانست و ادامه داد: «همان طور که گفتید کمک های مالی آن ها به نمایندگان کاملا قانونی است. به عنوان مثال لابی های اسرائیل در شش سال گذشته به جان مک کین بیش از 700 هزار دلار کمک کرده اند. آیا مسأله فقط پول است یا مسأله خیلی پیچیده تر از این هاست

ستیون مال تأکید کرد: «پول در انتخابات آمریکا خیلی مهم است. به همین دلیل سیاستمداران از گروه هایی که به آن ها پول داده اند حمایت می کنند؛ البته این تنها دلیل تأثیر آیپک نیست. این گروه ها به شدت در رسانه ها کار می کنند و مقاله و مطلب تولید می کنند. برخی اوقات مستقیما با سیاستمداران صحبت می کنند و استدلال و نکاتی در اختیارشان می گذارند تا در سخنرانی ها استفاده کنند.»
مجری بی بی سی فارسی پرسید: «یک پارادوکس وجود دارد. اکثریت یهودیان آمریکا، خواستار صلح با فلسطینیان و مذاکره با ایران هستند؛ اما عملکرد لابی های اسرائیل به نظر می رسد در تضاد با منافع یهودیان اسرائیل است؟»
استاد دانشگاه هارواد با اذعان به در اقلیت بودن صهیونیست های افراطی گفت: «این لابی ها نماینده بخشی از یهودیان هستند و نماینده همه یهودیان نیستند. یک گروه کوچک با پول زیاد، تأثیر گذاری می کنند.»
  وی در جواب به این سؤآل که " آیا نمایندگان کنگره به لوایحی رأی می دهند که لزوما در تأمین منافع ملی آمریکا باشد؟" تصریح کرد: «کنگره همیشه کاری نمی کند که به نفع منافع آمریکا باشد. این که آمریکا در 2003 به جنگ عراق برود، اشتباه بزرگی بود.»
مالت به مسیر اشتباهی که نتانیاهو می رود اشاره ای کرد و گفت: «هیچ شکی وجود ندارد که نتانیاهو در جهت اشتباه تاریخی ایستاده است. او موضع افراطی مقابل ایران گرفته، این موضع پایدار نیست و نمی توان آن را ادامه داد.»

 

منبع:شهرخبر



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر