سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 2 بازدید
    بازدید دیروز: 103 بازدید
    بازدید کل: 408125 بازدید
یکشنبه 92/8/26

یک روز پس از مذاکرات، جان کری ادعا کرد که ایران مسئول شکست گفت‌وگوهای ژنو در دستیابی به یک توافق بوده است. تهران این ادعا را رد کرده است.

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، چاک هیگل، وزیر دفاع امریکا می‌گوید برای جان کری، وزیر امور خارجه امریکا در پی انتقاد از دولت امریکا به خاطر ناکامی در کمک به دستیابی به توافقی در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت بزرگ جهان «احساس تاسف» می‌کند.
هیگل در اجلاس «دفاع یک» در واشنگتن از رویکرد دیپلماتیک برای حل اختلاف غرب با ایران بر سر برنامه هسته‌ای‌اش حمایت کرد.

وی گفت: «اگر ما بتوانیم به سوی برخی منافع مشترک و به سوی یک راه حل بالقوه احتمالی حرکت کنیم زیرک‌تر نیستیم؟ تعامل به معنای تسلیم یا آرام کردن نیست.»
به نوشته پرس تی وی، وی حمله به دولت باراک اوباما، رییس جمهور امریکا به خاطر ناکامی در به نتیجه رساندن توافقی میان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان درباره برنامه انرژی هسته‌ای تهران را مورد انتقاد قرار داد.
هیگل گفت که واشنگتن از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در «نوعی جنگ غیر رسمی» با تهران بوده است و حل موضوعات سیاسی در مذاکرات «زمان خواهد برد.»
مذاکرات ایران و گروه 1+5 شامل پنج عضو دائم شورای امنیت (انگلیس، فرانسه، چین، روسیه، امریکا) به علاوه آلمان، 7 نوامبر، (16 آبان) پشت درهای بسته در ژنو سوئیس آغاز شد و بعد از سه روز مذاکرات فشرده و غیرعلنی پایان یافت
دو طرف در مذاکرات اخیر هسته‌ای در ژنو به توافق نرسیدند، اما از پیشرفت قابل توجه در روند گفت‌وگوها خبر داده و درباره امکان دستیابی به توافق ابراز امیدواری و خوش‌بینی کرده‌اند
یک روز پس از مذاکرات، جان کری ادعا کرد که ایران مسئول شکست گفت‌وگوهای ژنو در دستیابی به یک توافق بوده است. تهران این ادعا را رد کرده است.
با وجود اظهارات کری، واشنگتن تاکید دارد که دستیابی به یک توافق با ایران «کاملا امکان پذیر» است.
ناظران سیاسی می‌گویند فرانسه عامل اصلی در پشت ناکامی در دستیابی به یک توافق بوده است.
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، 9 نوامبر (18 آبان) با بیان این که «نگرانی‌های اسرائیل» باید در مذاکرات مورد نظر قرار گیرند افزود که روشن نیست ایران و شش قدرت جهانی در گفت‌وگوهای جاری به توافق برسند
دور بعدی گفت‌وگوهای بین ایران و شش قدرت جهانی 20 نوامبر (29 آبان ) در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

 

منبع:شهرخبر



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر