سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 32 بازدید
    بازدید دیروز: 57 بازدید
    بازدید کل: 406595 بازدید
دوشنبه 92/8/6

در بزرگ‌ترین مطالعه آماری در نورولوژی اسکن مغزی 46هزار زن و مرد مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی میزان خون و میزان فعالیت مناطق مختلف مغزی این افراد مورد بررسی قرار گرفت و درمجموع 80 ناحیه فعالیت مغز مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

برترین مجله اینترنتی ایران
مجله زندگی ایده آل: در بزرگ‌ترین مطالعه آماری در نورولوژی اسکن مغزی 46هزار زن و مرد مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی میزان خون و میزان فعالیت مناطق مختلف مغزی این افراد مورد بررسی قرار گرفت و درمجموع 80 ناحیه فعالیت مغز مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت مشخص شد که از این 80 ناحیه مغزی، 70 ناحیه در زنان فعالیت بیشتری دارند. برای من که 5 خواهر، 3 دختر و 14 دخترخاله و دخترعمو دارم و برای شما آقایان و خانم‌ها مهم است که قدرت‌ها و توانایی‌های مغز خانم‌ها را بشناسید.

این قسمت‌های مغز خانم‌ها فعال‌تر است

به دلیل افزایش فعالیت و به‌کارگیری قسمت‌های فعال مغز، مغز خانم‌ها در این نواحی فعال‌تر و قوی‌تر از آقایان است:

حس الهام درونی: داشتن اینکه چیزی یا کاری درست است بدون آنکه دلیل یا منطق خاصی برای آن داشته باشید.

حس همکاری: که به همین دلیل است که زنان عموما مدیران بهتری می‌شوند.

 حس کنترل برخورد: شاید به این دلیل باشد که تعداد زنانی که به زندان می‌افتند بسیار کمتر از مردان زندانی است.

حس احساسات مناسب: درواقع افرادی که بی‌دلیل دچار خوشحالی یا ناراحتی هستند و افراد سرخوش و کسانی که زیاد به زندگی اهمیت نمی‌دهند و فقط دنبال خوشگذرانی هستند بیشتر مرد هستند.

زنان بهتر تصمیم می‌گیرند

در این مطلب می‌خواهم 5راه برای اینکه از قدرت زنانه مغز استفاده کنیم را به شما بگویم.

کوفی انان، مدیرکل سابق سازمان ملل متحد یک‌بار در سخنرانی‌اش گفت: «هیچ پروژه‌ای برای جامعه سودمندتر از پروژه‌هایی که زنان در آنها نقش اساسی بازی کنند، نیست.» این هم یک واقعیت است. زنان سریع‌تر متوجه مشکلات می‌شوند و سریع‌تر برای حل به آنها به دنبال کمک می‌گردند. در مجموع از هر 10 تماس که با اورژانس‌ها گرفته می‌شود و فرد تماس‌گیرنده واقعا دچار مشکل است. 8 تماس توسط خانم‌هاست، یا در مورد حل مشکلات کودکان در مدارس، که در 90درصد موارد مادران هستند که برای حل مشکلات درسی یا مشکلات دیگر کودکان پاپیش می‌گذارند. در نهایت هم اینکه براساس آمار سازمان بهداشت جهانی WHO، زنان به‌طور متوسط 7سال بیشتر از مردان عمر می‌کنند و یکی از دلایل احتمالی این موضوع این است که آنها بهتر از مغزشان استفاده می‌کنند.



مشکلاتی که مغز زنان برای شما به همراه دارد

در بخش مسئول بر الهام‌ها و خلاقیت‌ها و حس‌های درونی هم زنان فعال‌تر از مردان هستند و به همین دلیل است که زنان روی کودکان یا افراد سالمند بهتر نظارت می‌کنند و پرستاران بهتری هستند. برای همین هم هست که آنها می‌توانند کارهای گروهی را بهتر انجام دهند. مثلا گروه سرود یا حرکات موزون بهتری داشته باشند. اما به هرحال این خصوصیات مثبت می‌تواند جنبه‌های منفی هم داشته باشد، برای مثال:

1- حس همکاری و کار گروهی می‌تواند سرعت فرد را کم کند و مانع پیشرفت شخصی او شود.

2- حس همدلی می‌تواند باعث شود که تمام حواس فرد به دیگران باشد و او بیشتر از آنکه مراقب خودش باشد مراقب دیگران باشد.

3- حس الهام درونی ممکن است باعث شود فرد کمتر سراغ منطق برود و گاه مرتکب اشتباهات غیرقابل بخشش در قضاوت‌های شخصی‌اش شود.

4- حس مناسب کنترل برخود ممکن است باعث شود فرد به سمت سلطه‌گری پیش برود و بخواهد دیگران را هم کنترل کند.

5- احساسات مناسب داشتن هم در نقطه مقابل سرخوش بودن و به معنای آگاه بودن و هوشیار بودن و کمی اضطراب داشتن است که درنهایت می‌تواند به داشتن استرس و اضطراب زیاد منجر شود.

برای خودتان هم دلسوز باشید

1- همدلی را با مراقبت از خود همراه کنید

روز به روز به شمار زنانی که خارج از خانه کار می‌کنند اضافه می‌شود. به همین میزان هم به زنانی که دچار بی‌توجهی به سلامت خود هستند و به مسائل و نیازهای خود توجه نمی‌کنند. برای مثال خانمی که برای همسر، فرزند و پدرش وقت ویزیت دکتر می‌گیرد به مشکلات جسمی خود توجه نمی‌کند، اما باید بدانید که منطقی‌ترین و درست‌ترین کار این است که به خودتان هم به اندازه دیگران و حتی بیشتر از دیگران اهمیت دهید. اگر به فکر خودتان باشید کمتر هم دچار اضطراب خواهید شد (مکمل‌هایی که دارای تیانین و منیزیم و رلورا باشند به کاهش اضطراب کمک می‌کنند).

حس ششم‌تان را با منطق همراه کنید

2- حس الهام درونی یک هنر مهم است که باید از آن خوب استفاده کرد

اگر این توانایی را داشته باشید می‌توانید راه‌حل‌های بهتر و سریع‌تری برای مشکلات پیدا کنید، اما لطفا همیشه صرفا به غریزه و حس درونی و حس ششم خودتان تکیه نکنید. برای مثال شما ممکن است حس کنید که فردی که کنار خیابان ایستاده و لباس پاره‌ای دارد یک سارق است اما اگر او فرد مصدومی بود که کمک شما جانش را نجات می‌داد چه؟ اگر یک حس درونی داشتید با منطق و فکرتان و با استدلال آن را تجزیه و تحلیل کنید. همیشه به همسرم و دخترانم می‌گویم: «لطفا سعی نکنید فکر مرا بخوانید. خودم برای خواندن آن به اندازه کافی مشکل دارم».

خانم‌ها مدیران بهتری هستند، اما...

3- حس همکاری‌تان را تمرین دهید

در مقاله‌ای که نتایج آن در نشریه اقتصادی دانشگاه هاروارد چاپ شده، آمده بود: «چه چیزی یک تیم اقتصادی را موفق‌تر می‌کند؟» و پاسخ داده شده بود:‌«تعداد زنان بیشتر عضو در گروه».
مردان همیشه حس رقابت دارند اما زنان حس همکاری بهتری دارند و بیشتر به موفقیت تیمی فکر می‌کنند، برای همین هم هست که مدیران بهتری می‌شوند. آنها هم بهتر همکاری می‌کنند، هم حس درونی بهتری دارند، هم اهل کشف و شهود بهتر هستند و هم در شرایط پراسترس کمتر ریسک می‌کنند اما یادتان باشد، حس همکاری همیشگی می‌تواند گاهی اوقات کار را سخت کند. بعضی مواقع نیاز به تصمیم‌گیری فردی و سریع است. درضمن شما باید بتوانید نه گفتن را هم یاد بگیرید.

مواظب قندخون‌تان باشید

4- کنترل برخود،‌ می‌تواند زندگی شما را سالم کند

اگر قندخون‌تان تنظیم باشد کنترل بهتری بر خودتان خواهید داشت، پس سالم‌تر غذا بخورید و موادغذایی سالم را به بدن‌تان برسانید. اگر قند‌خون‌تان بیفتد خون کمتری به مغزتان می‌رسد و شما تصمیمات اشتباهی خواهید گرفت. درضمن حداقل باید 7ساعت در شبانه‌روز بخوابید تا کنترل‌تان برخودتان حالت مطلوبی داشته باشد.

گوش به زنگ باشید اما مضطرب نه

5- حس نگرانی‌تان را مهار کنید

اضطراب داشتن و نگران بودن، در مقادیر کم، که همان هوشیاری و گوش به زنگ بودن است، بسیار مفید است اما اضطراب و استرس همیشگی مرگبار است. برای همین میزان اضطراب‌تان را کنترل کنید. بهترین کار هم این است که از شیوه‌های طبیعی استفاده کنید. شیوه‌هایی مثل حرکات کششی، تنفس‌های هدفمند، ورزش، تفریح و خوردن مکمل‌های دارویی HTP5 و ویتامین 6B.

 

منبع:www.shahrekhabar.com



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر