سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 48 بازدید
    بازدید دیروز: 46 بازدید
    بازدید کل: 406848 بازدید
دوشنبه 92/5/28

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه هیات دولت یازدهم با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که نعمت خدمت به مردم را به ما عنایت کرد، گفت: هر یک از اعضای دولت در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود مشکلی از مشکلات را حل و موجب سرافرازی ایران عزیز باشیم و زندگی مردم را بهبود بخشیم لازم است شکری بزرگ به جای آوریم.




متن کامل سخنان دکتر روحانی در اولین جلسه هیات دولت تدبیر و امید به این شرح است:

قبل از هر چیز خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که نعمت خدمت به مردم را به ما عنایت کرد و اگر هر کدام در انجام وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود بتوانیم انشاءالله مشکلی از مشکلات مردم و کشور را حل کنیم و موجب سرافرازی ایران عزیز باشیم و زندگی مردم را بهبود ببخشیم،این شکر بسیار بزرگی دارد برای این نعمت خداداد. البته مردم عزیز با حضور در انتخابات شکوهمند و رای قاطع خود، آنها این زمینه خدمتگزاری را فراهم کردند. ما بعد از تشکر از حضرت حق و شکرگزاری در برابر خداوند بزرگ از مردم به خاطر اخلاص، فداکاری، فهم و درک دقیق‌شان در این مقطع تاریخی سپاسگزاریم و تشکر می کنیم و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق دهد تا بتوانیم در طول این چهار، انشاء‌الله خدمتگزار خوبی برای مردم و کشور باشیم و موجب رضایت حق، ولی عصر(عج) و همچنین موجب رضایت و خشنودی مردم عزیز باشیم و بتوانیم جایگاه این ملت و کشور را درآن نقطه‌ای که نقطه شایسته است برای کشور و مردم، به سهم و با تلاش خودمان قرار دهیم که البته تقدیر دست اوست، اما تدبیر، تلاش، کوشش و جهاد از آن ماست.

ان‌شاءالله بتوانیم هم تدبیر کنیم و هم همه تلاش و توان خود را در این راه بکار گیریم. مشکلات در این مقطع در پیش روی ما فراوان است و همه ما آماده ایثار و فداکاری هستیم، باید به خدا پناه ببریم و از وساوس شیطانی، به خدا پناه ببریم. باید برای موفقیت خودمان از خدا استمداد بطلبیم و از ارواح طیبه، ائمه هدی و امام عصر(عج) استمداد بطلبیم و اگر نیت خود را خالص کنیم و آماده جهاد و ایثار و فداکاری باشیم، «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا»، این وعده خداوند است اگر ما مجاهدانه در این راه قدم گذاشتیم، خدا هم بهترین راه و بهترین مسیر و راه‌های خیر را به ما نشان می‌دهد و به ما کمک می کند و انشاءالله ما می‌توانیم موفق شویم.

من تردید ندارم همه همکاران عزیز که امروز در خدمت‌شان هستیم، هیچ هدفی نمی‌تواند آنها را به این راه کشانده باشد، جز آمادگی برای ایثار و فداکاری، چون شرایط کشور شرایطی نبود بگوییم که کسی به خاطر هواهای نفسانی خودش را برای سمت و مسئولیت آماده کرده باشد.

همه ما آمده‌ایم تا خود، جان و آبرومان را فدای کشور و ملت کنیم و امروز روز فداکاری و فدا کردن تمام سرمایه و اندوخته زندگی‌مان برای این کشور و ملت است. من شک ندارم، اگر ما به عنوان قوه اجرایی کشور و دولت خودمان را آماده ایثار و فداکاری کنیم و ملت این را ببیند و در عمل این را احساس کند، مردم پشتیبان این دولت خواهند بود و شما بدانید با پشتیبانی ملت نصرت خداوند ضمیمه می‌شود که یدالله مع‌الجماعه، آن وقت دست خدا پشت سر ما می‌آید. چه کسی قادر است در برابر اراده حق ایستادگی کند. آن وقت همه موانع و مشکلات برداشته می شود و خداوند راه را برای پیشرفت تسهیل می کند.

اگر نیت این باشد که ما می‌خواهیم به مردم و خانواده‌ها خدمت کنیم همه ایرانی‌ها و آنهایی که زیر چتر جمهوری اسلامی، ایران و ایرانیّت قرار گرفتند، خدمت به همه آنها برای ما افتخار است. این همان بیان امیرالمومنین(ع) است که وقتی دید در حکومتش یک پیرمرد جذامی مسیحی گرفتار است، گفت چرا وقتی که وی جوان بود، کار می کرد و حالا پیرمرد شده در گوشه‌ای افتاده باشد، چرا به او کمک نمی کنیم. این همان حکومتی است که افتخار می‌کنیم راه حکومت جمهوری اسلامی ایران همان راه حکومت علوی و محمدی است. آن وقت کافی است که انسان در زندگی‌اش به یک نفر انسان، به یک هموطن کمک و راضی‌اش کرده باشد و زندگی‌اش را نجات داده باشد. من این نکته را بگویم که امروز اولین مسئولیت همه ما بهبود معیشت مردم است، "کادالفقر ان یکون کفرا: اگر ما زندگی مردم را تامین نکنیم، مشکلات زندگی مردم را تامین نکنیم، اخلاق و معنویت هم نمی‌ماند و رابطه درست هم نمی‌ماند و خدای ناکرده اساس اسلام و ایمان هم باقی نمی‌ماند، همه اینها در سایه این است که مردم بتوانند یک زندگی نسبتاً راحتی داشته باشند و شب با خیال راحت سر به بالین استراحت بگذارند.

انشاءالله همه خودمان را آماده کنیم، کمربندهای همت را ببندیم، آستین‌ها را بالا بزنیم و تکیه کنیم به قدرت لایزال حق و با تمام امید وارد عمل شویم. این هفته که اولین هفته شروع کار دولت تدبیر و امید است با تمام امید وارد شویم. ما هیچ‌گونه ناامیدی از آینده نداریم. هیچ مشکلی هم نمی تواند در اراده ما تزلزل ایجاد کند. ما مطمئن هستیم که در این مسیر موفق خواهیم بود، شرطش آمادگی برای فداکاری و ایثار و هماهنگی است، همه با هم، هماهنگ باید حرکت کنیم ، یک دولت در حال حرکت می کند، یک موتور است که قوه اجراییه را جلو می برد.

اگر خدای نکرده وزرا بخواهند مسئله را بخشی و وزارتخانه‌ای ببینند ما حتما ناموفق خواهیم بود . نه تنها تیم اقتصادی باید تیم منسجم و هماهنگ باشد ، تیم سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ما باید هماهنگ باشد ، تمام تیم دولت باید تیم واحد باشد.هر کسی در بخش خودش کار می کند با آثار بخش خود نسبت به فرابخش خودش باید توجه کند البته مسئله اقتصادی و حل معضلات اقتصادی مردم در تقدم اول دولت خواهد بود تصمیم ما بر این است که انشاءالله در آغاز کار هفته‌ای دو جلسه وزرایی که مستقیما با مسائل اقتصادی سر و کار دارند با حضور رییس جمهور این دو جلسه در هفته تشکیل می دهیم تا چارچوبی که باید مدنظر همه ما باشد که قبلا در کارگروه‌ها کار شده و مبانی آن آماده است، هماهنگی بیشتری داشته باشیم. همه باید در شرایط فعلی کشور باید خود را با آن تصمیمات جلسه اقتصادی هماهنگ کنیم.

البته وزرایی که در بخش درآمدی، کار و فعالیت‌شان بسیار اثربخش است، آنها تعیین‌کننده خواهند بود؛ برای اینکه ما چگونه بتوانیم چرخ دولت را به حرکت دربیاوریم و کشور را اداره کنیم. البته بخش های خدماتی موظف به ارائه خدمت به مردم هستند، مردم به این دولت امید بستند و امیدشان درست و به حق است؛ به دلیل این که اگر جمعی عاقلانه با تدبیر و با مشورت و با مدیریت علمی کار را شروع کردند. - البته مشکلات یک روزه حل نمی شود - اما مسیر، مسیر حل مشکلات خواهد بود و مردم ما اولین علامت‌ها را که ببینند، مردمی بزرگوار و قدرشناس هستند و یاری و کمک می کنند.

این دولت، اساس و اداره کشور را از طریق دولت می‌داند و این مردم هستند که باید به صحنه بیایند. دولت در زمینه اجرایی همواره باید تسهیل کننده امور باشد و کار باید در دست مردم باشد و مردم باید به صحنه بیایند حتی در بخش‌های حاکمیتی باید برنامه‌ریزی شود. در آینده مدیریت عالی، به عهده دولت است و در بخش حاکمیتی هم بخش‌هایی را می‌توان به مردم واگذار کرد. کار اگر به مردم واگذار شود آن کار بهتر و با کیفیت بهتر و سریع تر و کم خرج تر انجام می گیرد. مردم احساس دلپذیری می کنند و خودشان دارند آن کار را انجام می دهند و نشاط به جامعه برمی گردد. اساس جامعه ما آن نشاط روحی است و ما باید این نشاط روحی را به جامعه برگردانیم و انشاءالله برنامه بر این اساس است که ما به مردم کمک می کنیم و مردم هستند که کشور را اداره می کنند. اگر این اعتقاد ما باشد و این حرف یک حرف تزیینی نیست، اگر این اعتقاد ما باشد که کشور مال مردم است بهترین مدیران هم آنها هستند و ما می توانیم بهترین تسهیل کننده برای حرکت مردم در زمینه های مختلف باشیم و انشاالله موفق می شویم و مردم هم این احساس را بکنند به صحنه خواهند آمد.

در این آغاز کار باید از مجلس شورای اسلامی به خاطر تلاشی که در طول 4 روز انجام داد، نسبت به بحث بررسی برنامه دولت و همچنین راجع به بحث رای اعتماد به وزرا تشکر ‌کنیم. ما از همه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، موافقین و مخالفین محترم نیز تشکر و سپاسگزاری می کنیم، نسبت به آن 15 وزیری که رای اعتماد دادند، تشکر می کنیم و آن سه وزیری هم که رای‌شان کافی نبود برای اینکه مسئولیت را آغاز کنند باز هم از آنها هم تشکر می کنیم. بهر حال نمایندگان مجلس در چارچوب قانونی حرکت می کنند و در آن چارچوب حرکت کردند، نظرشان هر چه بوده برای ما محترم است. ما به قانون اساسی، قانون و مجلس شورای اسلامی که برآمده از رای مردم و منتخب مردم هستند به آرای آنها و مصوبات و رای اعتماد آنها احترام می گذاریم و به هر حال آنها به وظایف قانونی خود عمل کردند و ما از آنها سپاسگزاریم و از همه وزرای محترمی که در این مقطع مسئولیت را قبول کردند سپاسگزارم و همه همکارانی که در خدمت‌شان هستیم یا همکارانی که بعدا به ما ملحق می شوند؛ چون شرایط کشور شرایطی است که برای کمک به ملت و دولت آمدند و از آنها سپاسگزار هستم.

وزرا در مجلس شورای اسلامی بسیار منطقی سخن و حرف زدند، به اشکالات پاسخ دادند که ادب‌شان، اخلاقشان قابل تقدیر است که از آنها سپاسگزاری می کنم . از رییس و هیات رییسه مجلس مجدد سپاسگزاری می کنم که آنها هم جلسات مجلس را به خوبی سامان دادند و اداره کردند و امروز ما در سایه رای اعتماد آنهاست که می توانیم جلسه هیات وزیران را داشته باشیم و اولین جلسه را به حول و قوه الهی آغاز کردیم، بتوانیم اولین قدم‌ها را در راه خدمت به مردم برداریم.

منبع:www.president.ir



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر