سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 59 بازدید
    بازدید دیروز: 139 بازدید
    بازدید کل: 407403 بازدید
چهارشنبه 92/7/24
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): یک منبع ایرانی تأکید کرد که طرح حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران سه مرحله‌ای است و اعتراف به حق ایران در غنی‌سازی اورانیوم بخشی از آن است.‌





فارس نوشت: یک منبع آگاه ایرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفکس»، روسیه تأکید کرده که طرح ایران برای حل و فصل پرونده هسته‌‌ای طرحی سه مرحله‌ای است که به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران از سوی جامعه جهانی را نیز شامل می‌شود.

این منبع که به نقل از «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه سخن می‌گفته اعلام کرده که بر اساس این طرح با به رسمیت شناختن حق رسمی ایران در غنی سازی اورانیوم و استفاده از تکنولوژی هسته‌ای برای کاربرد‌های مسالمت آمیز، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نیز برداشته خواهد شد.

وی افزود: ایران آماده است که  بر درصد مجاز برای غنی سازی اورانیوم مذاکره کند.

این منبع تأکید کرد که مرحله اولیه این طرح شامل اتخاذ اقداماتی برای ایجاد اعتماد متقابل و دوری از تنش میان دو طرف و توجه به نگرانی‌های ایران و غرب برای تلاش برای حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و اجرای فوری توافق‌هایی که در این زمینه حاصل می‌شود است.

وی تأکید کرد که مرحله اولیه این طرح باید طی 6 ماه آینده اجرا شود و مرحله بعدی آن محرمانه است.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای امروز و فردا در ژنو با حضور تیم مذاکراتی ایران و 1+5 برگزار می‌شود. اولین مرحله این مذاکرات صبح امروز با حضور معاون وزیر خارجه ایران به اتمام رسید و مرحله دوم آن از ساعاتی پیش آغاز شده که همچنان ادامه دارد.

 

منبع:شمانیوز



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر