سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 45 بازدید
    بازدید دیروز: 27 بازدید
    بازدید کل: 405979 بازدید
یکشنبه 93/3/25

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): تیم ملی ایران فردا شب کار خود را در جام جهانی 2014 برزیل را آغاز خواهد کرد.به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، تیم ملی فوتبال ایران که خرداد ماه سال گذشته با برتری مقابل کره‌ جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا، بلیت برزیل خود را اوکی کرده و مقتدرانه راهی جام جهانی شد، فردا شب کار خود را در چهارمین دوره حضور در ادوار جام جهانی آغاز خواهد کرد.



 

برنامه‌های تیم ملی ایران طی یک سال گذشته و پس از صعود این تیم به جام جهانی 2014 برزیل بارها و بارها دستخوش تغییرات مکرر شده و به هیچ وجه برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی به دلخواه کادرفنی و کی‌روش پیش نرفت؛ از لغو اردوی پرتغال به خاطر عدم منابع مالی گرفته تا اعزام پرحرف و حدیث و پرابهام شاگردانش به اردوی آفریقای جنوبی و فقط در این بین شاید بتوان برگزاری اردوی اتریش را تنها برنامه‌ تمرینی در راه جام جهانی عنوان کرد که طبق برنامه‌های از پیش تدوین شده، پیش رفته و به اجرا درآمد.
با همه این اوصاف و با همه اتفاقاتی که طی یک سال گذشته بر تیم ملی ایران گذشته است، حالا کی‌روش و شاگردانش به بزرگ‌ترین آوردگاه فوتبالی جهان در برزیل رسیده‌اند؛ جایی که آرزوی 75 میلیون نفر در غیرت و تعصب آنها خلاصه می‌شود و بس.
تیم ملی ایران که برای نجات یوزپلنگ ایرانی از خطر انقراض قرار است با پیراهن‌هایی منقش به این حیوان به میدان برود، کار خود را فرداشب با حمله به قلمروی عقاب‌ها در ورزشگاه کوریتیبا آغاز می‌کند.


 

**تاریخچه حضور نیجریه در جام‌هانی جهانی
تیم ملی فوتبال نیجریه به صورت غیر رسمی از سال 1930 فعالیت خود را آغاز کرد، با این حال فعالیت رسمی این تیم به 19 سال بعد از این تاریخ مربوط می‌شود، جایی که عقاب‌های سبز از دیدار مقابل سیرالئون اعلام موجودیت کردند.
تیم ملی نیجریه در سال 1994 به عنوان قدرتی نوظهور در قاره سیاه مطرح شد و جالب اینکه در این سال تا رده پنجم رده‌بندی فیفا نیز صعود کرد. در همین سال تیم ملی نیجریه برای اولین بار راهی جام جهانی شد و با کسب نتایجی خیره‌کننده در گروهی دشوار با حضور تیم‌های بلغارستان، آرژانتین و یونان به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد، البته این تیم در جام جهانی 94 آمریکا در اولین دوره مرحله حذفی مقابل ایتالیا شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
نیجریه به سرعت با انجام بازی‌‌هایی مبتنی بر قدرت بدنی بالا و استقامت بدنی برای هر تیمی تبدیل به کابوس شد و در دهه 90 پس از کامرون، مبدل به دومین تیم آفریقایی شد که بزرگان فوتبال جهان را به دردسر انداخته و حریفی خطرناک برای آنها به شمار می‌رود.
تیم آفریقایی پس از اینکه در جام جهانی 94 به عنوان پدیده خود را مطرح کرد، در جام جهانی 98 فرانسه نیز بازی‌های با کلاس جهانی از خود به نمایش گذاشت و در گروهی که اسپانیا، پاراگوئه و کره‌جنوبی در آن قرار داشتند، به عنوان صدرنشین همراه پاراگوئه به دور حذفی صعود کرد، هرچند که سرنوشت جام جهانی 94 نیز در این جام هم در انتظار نیجریه بود و این تیم آفریقایی با شکست مقابل دانمارک از دور رقابت‌ها کنار رفت.
پدیده دو دوره جام جهانی در جام جهانی بعدی یعنی 2002 کره و ژاپن خیلی کم فروغ ظاهر شد و با کسب یک امتیاز در گروهی که سوئد، انگلیس و آرژانتین در آن قرار داشتند به عنوان قعرنشین به کار خود پایان داد.
نیجریه در جام جهانی 2006 غایب بود و پس از بازگشتی دوباره در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، یک‌بار دیگر حضوری ناموفق را تجربه کرد و در گروهی که تیم‌های ملی آرژانتین، کره‌جنوبی و یونان در آن قرار داشتند باز هم با قعرنشینی به کار خود پایان داد.



 

 

**تیم‌های همسایه رو در روی هم
در آخرین رده‌بندی فیفا تیم‌های ملی ایران و نیجریه در رده‌های 43 و 44 این رده‌بندی قرار گرفتند تا به این ترتیب همسایه‌های رده‌بندی فیفا نخستین دیدار خود در جام جهانی را با یکدیگر برگزار کنند.
تیم ملی نیجریه در رده‌ بندی فیفا در آپریل 1994 با قرار گرفتن در رده پنجم رده بندی بهترین عنوان و در نوامبر 1999 با قرار گرفتن در رده 82 جهان بدترین عنوان خود در این فهرست را به ثبت رسانده است.
دو تیم پیش از این یک بار در دیداری دوستانه در هنگ کنگ به مصاف هم رفته‌اند که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود نیجریه به پایان رسیده است.
**تمام جام جهانی ایران فرا رسید!
کارلوس کی‌روش، به دفعات پیش از این در گفت و گوهای خود با خبرنگاران دیدار اول تیم ملی در جام جهانی را دیداری حیاتی قلمداد کرده و بارها گفته بود که این دیدار تمام جام جهانی ایران است. برهمین اساس نیز بیشتر برنامه‌های تیم ملی مبتنی بر این دیدار برنامه‌ریزی شده و حریفان تدارکاتی نیز به بر اساس شبیه‌سازی دیدار با نیجریه انتخاب شدند.
حالا زمان دیدار با نیجریه‌ واقعی فرا رسیده و شاگردان کی‌روش باید تمام آموخته‌های فنی خود را در این دیدار به کار بگیرند تا با خوش‌بیتی بتوان به دومین پیروزی تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی امیدوار بود.

 

 

منبع:شمانیوز



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر