سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 42 بازدید
    بازدید دیروز: 27 بازدید
    بازدید کل: 405976 بازدید
جمعه 93/3/9


 
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): ویروس کرونا نگرانی‌های عمیقی در بین خانواده‌های کرمانی ایجاد کرده و این در حالیست که تعداد مبتلایان به این ویروس و بیماری در کرمان به شش نفر رسیده است.به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، این بیماری واگیردار که بسیار شبیه آنفولانزا است به دلیل شیوع سریع آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.


 

آخرین خبرها از این بیماری حاکی از آن است که علاوه بر دو نفر قبلی گزارش شده، شش نفر دیگر مشکوک به بیماری ویروس کرونا در کرمان گزارش شده است.

دکتر شفیعی، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تایید این خبر می‌گوید: متاسفانه شش نفر دیگر هم با علائمی چون تب، سرفه و اسهال به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که آزمایشات مرتبط در حال انجام و بررسی است و طی امروز تا فردا نتایج این بیماران هم مشخص خواهد شد. حق‌دوست به مردم کرمان توصیه می‌کند آرامش خود را حفظ کرده و با رعایت مسائل بهداشتی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنند.

وی در خصوص وضعیت دو نفر قبلی مبتلا به کرونا در کرمان می‌گوید: از دو بیمار مبتلا به بیماری کرونا که هر دو نیز خانم بودند، یک نفر که سن بالاتری داشت هنوز در بیمارستان افضلی‌پور کرمان در بخش آی سی یو بستری است و دیگری مرخص شده اما همچنان تحت نظر پزشک معالج است.

شفیعی ادامه می‌دهد: افراد مشکوک به بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا کسانی هستند که به تازگی به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس یا کشورهایی که مواردی از این بیماری در آنها دیده شده سفر داشته‌اند و بیش از 10 روز است که سرفه آنها قطع نشده است، این افراد هرچه سریعتر باید به بخش خصوصی و چه مراکز بهداشتی- درمانی دولتی مراجعه کنند.

وی می‌افزاید: ویروس کرونا عامل یک بیماری تنفسی شبه سارس است که راه ابتلا به این بیماری از طریق دستگاه تنفسی است و به شکل نارسایی شدید تنفسی، گرفتاری در پرده قلب، نارسایی کلیه، اختلالات انعقادی و شوک بروز پیدا می‌کند اما هنوز منشاء این بیماری معلوم نیست.

شفیعی می‌گوید: مراکز بهداشتی و درمانی استان به شدت مراقب این بیماری هستند و در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر رعایت بهداشت فردی از جمله شست و شوی دست با آب و صابون تاکید می‌کند و می‌افزاید: استفاده از ماسک به ویژه در مکان‌های پر ازدحام بویژه ضروری است، ضمن آنکه شست و شوی دست نیز حرف اول را در کنترل این بیماری می‌زند که باید همه مردم به این مسئله بهداشتی مهم توجه کنند.

هر چند تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در کرمان رو به افزایش است اما شفیعی می‌گوید: هیچ‌گونه نگرانی‌ای در مورد همه‌گیری بیماری «کرونا ویروس» در کرمان وجود ندارد و با توجه به این‌که درصد کمی از این بیماران نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند، انتظار داریم مردم عزیز آرامش خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این خصوص می‌گوید: از چهار خواهر مشکوک به بیماری کروناویروس نیز ابتلاء دو نفر تایید شده و دو نفر دیگر هم به احتمال زیاد مبتلا هستند که هنوز جواب آزمایش آن‌ها نیامده است.

حق‌دوست می‌افزاید: تعداد دیگری هم در کرمان علامت ابتلا به کروناویروس را دارند، اما علائم آن‌ها شدید نیست و بستری هم نیستند

وی ادامه می‌دهد: علایم بیماری کروناویروس هم مانند سرماخوردگی و سایر بیماری‌های تنفسی است و به صورت نفس‌به‌نفس منتقل می‌شود و ممکن است، فرد مبتلا علامتی هم نداشته باشد، اما ناقل بیماری باشد و این بیماری را به دیگران منتقل کند.

 

وی با بیان اینکه امکانات به اندازه‌ی کافی در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد، می‌افزاید: اقدامات مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور در رابطه با بیماری «کرونا ویروس» خوب بوده و رضایت‌مندی بیماران و خانواده‌ی آنان را در پی داشته است.

 

 شیوع سریع این بیماری در کرمان لزوم مراقبت و کنترل این بیماری در اماکن عمومی را بار دیگر مورد تاکید قرار می‌دهد، حجاجی که به تازگی از سفر حج بازگشته‌اند در روزهای نخست بازگشت از سفر حج، حتما از دید و باردید و روبوسی‌ با دیگران خودداری کنند تا دوره 14 روزی که احتمال ابتلاء فرد به این ویروس وجود دارد، طی شود.

 

 

منبع:شمانیوز



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر