سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 2 بازدید
    بازدید دیروز: 22 بازدید
    بازدید کل: 406130 بازدید
پنج شنبه 93/3/8
نتایج یک مطالعه جدید آشکار ساخت کلاس‌های صبح زود دانش آموزان را از خواب کافی محروم می‌کنند.به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، ‌متخصصان در این مطالعه که از سوی کمیسیون آموزش ایالات متحده آمریکا انجام شد تاکید کردند: دانش آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه به دلیل حضور در کلاس‌های صبح زود دست‌کم از سه ساعت خواب روزانه خود محروم می‌شوند و این مسئله بر عملکرد تحصیلی آنها اثرات مخربی دارد.



آموزگاران از دیرباز مدعی هستند که شروع کلاس‌های درسی در صبح زود سبب بهبود یادگیری، کاهش مشکلات سلامتی و افزایش امنیت نوجوانان می‌شود.

کارشناسان در این مطالعه با بازبینی مطالعات قبلی، تاثیر کمبود خواب بر سطح هوشیاری و تاثیر مثبت تاخیر در ساعت شروع کلاس‌ها بر دانش‌آموزان را بررسی کردند. آنها دریافتند دانش آموزان نوجوان تقریبا 2.7 ساعت کمبود خواب دارند زیرا به طور طبیعی ساعت بیولوژیک بدن نوجوانان به اقتضای سن‌شان، آنها را مجبور می‌کند که ساعت خواب و بیداری‌شان به تاخیر بیافتد. وقتی یک نوجوان را مجبور می‌کنیم ساعت هفت صبح بیدار شود مثل این است که یک فرد بزرگسال را وادار کنیم ساعت چهار صبح بیدار شود. در نتیجه این فرد از کم‌خوابی مزمن رنج خواهد برد و در نهایت نیز یک هفته کمبود خواب، سبب بروز عملکرد تحصیلی منفی و افزایش مشکلات سلامتی می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی‌هرالد، به عبارت دیگر دیرتر شروع کردن کلاس‌های صبح باعث بهبود نمرات و افزایش حضور دانش آموزان و همچنین کاهش تصادفات رانندگی می‌شود. متخصصان می‌گویند که کشورهایی نظیر انگلیس و نیوزیلند برای به تعویق انداختن ساعت شروع کلاس‌های درسی نوجوانان به ساعت 10 صبح اقدام کرده‌اند. متخصصان همچنین می‌گویند: تغییر عادت‌های اجتماعی که بر پایه خرد قراردادی هستند کاری دشواری است و باید با جسارت انجام شود. سایر مشاغل و خدماتی که فعالیت‌های خود را در ساعات اولیه صبح آغاز می‌کنند فعالیت‌های خود را با سایر مشاغل تنظیم کرده‌اند و ممکن است در مقابل این تغییرِ ساعت، مقاومت به خرج دهند. لذا جابه‌جایی ساعت‌های درسی ممکن است چالش‌آفرین باشد. متخصصان بر قانونگذاران فشار می‌آورند که ساعت کلاس مدارس را عقب بیاندازند.

 

منبع:شهرخبر



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر