سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 4 بازدید
    بازدید دیروز: 22 بازدید
    بازدید کل: 406132 بازدید
یکشنبه 93/1/31

اسناد قاجاری و پهلوی در موزه مردم‌شناسی اردکان» (بخش منتشر نشده از اسناد مجموعه علی سپهری‌اردکانی از شماره 1 تا 1071) به کوشش سید صادق حسینی‌اشکوری از سوی مجمع ذخایر اسلامی به‌زودی منتشر می‌شود

 

 


حسینی‌اشکوری به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: «اسناد قاجاری و پهلوی در موزه مردم‌شناسی اردکان» (بخش منتشر نشده از اسناد مجموعه علی سپهری‌اردکانی از شماره 1 تا 1071) از مجموعه شخصی علی سپهری، تاریخ‌نگار، مولف و مجموعه‌دار است. همچنین مجموعه دیگری نیز درباره اسناد تاریخی یزد در دست تدوین است که در برنامه‌های دیگر مجمع ذخایر اسلامی قرار دارد. 

مدیر مجمع ذخایر اسلامی درباره علی سپهری بیان کرد: این مجموعه‌دار در کاری ارزشمند، موزه مردم‌شناسی اردکان را با هزینه شخصی تاسیس کرده که از جاذبه‌های گردشگری این شهر به‌شمار می‌رود. وی کتاب‌هایی چون «نگاهی به تاریخ اردکان»، «تاریخ اردکان»(دو جلد)، «تاریخ ایران بعد از اسلام»، «گفتنی‌های تاریخ»، «امور اداری حج»، «اطعام در فرهنگ عمومی اردکان»، «سیری در تاریخ فلسطین»، «همراه با خورشید» و «یونان کوچک» را تدوین کرده‌است.

وی با اشاره به این‌که پیش از این سه جلد از «مجموعه نسخه‌های خطی و اسناد موزه مردم‌شناسی اردکان» که در اختیار این عنصر فرهنگی بوده، از سوی مجمع ذخایر اسلامی به‌چاپ رسیده‌است، گفت: گروه فنی مجمع ذخایر اسلامی، از سال 1384 به عکسبرداری این مجموعه اسناد پرداخته‌است که دو جلد آن با عنوان «اسناد علی سپهری‌اردکانی» و یک جلد با نام «فهرست نسخه‌های خطی و اسناد موزه مردم‌شناسی اردکان» منتشر شده‌اند. 

حسینی‌اشکوری به کتاب «اسناد قاجاری و پهلوی در موزه مردم‌شناسی اردکان» اشاره کرد و افزود: این کتاب، بخشی منتشر نشد‌ه از اسناد مجموعه علی سپهری‌اردکانی به‌شمار می‌رود که دربردارنده مدارک و سندهای ارزشمند اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی است. این اسناد از گروه اسناد تاریخ اجتماعی، اسناد بومی و اسناد شرعی مانند صلح‌نامه‌ها، بیع‌نامه‌ها و نکاح‌نامه‌ها هستند، همچنین تعدادی اسناد سیاسی نیز در میان آن‌ها وجود دارد. 

به گفته مدیر مجمع ذخایر اسلامی، این مجموعه با همکاری موسسه تاریخ علم و فرهنگ تا یک‌ماه آینده به‌چاپ خواهد رسید

 منبع:اردکان گویا



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر