سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 42 بازدید
    بازدید دیروز: 45 بازدید
    بازدید کل: 406304 بازدید
جمعه 92/12/23
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود افرادی که بالای 3 یا 4 میلیون تومان درآمد دارند، نتوانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند.
  
 
 

به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،  غلامرضا کاتب دقایقی پیش در نشست شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: با اتفاق نظری که بین دولت و مجلس وجود دارد، پرداخت‌ها در قانون هدفمندی یارانه‌ها قطع نمی‌شود و دولت از 19 فروردین ماه سال آینده فرمهای ثبت نام برای دریافت یارانه را توزیع می‌کند.

وی گفت: سقفی برای این بخش پیش‌بینی شده و برآورد می‌شود افرادی که درآمد 3 یا 4 میلیون تومانی دارند یا بیش از آن دریافت می‌کنند، نتوانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.
کاتب افزود: با این شیوه، دولت در حقیقت به خود‌اظهاری توجه می‌کند و به طور طبیعی بخشی از افراد جامعه برای دریافت یارانه مراجعه نمی‌کنند و بخشی نیز نمی‌توانند در این حوزه ثبت‌نامی داشته باشند.
* اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها چالش جدی سال آینده است
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی همچنین گفت: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بدون شک چالش جدی سال آینده است.
کاتب ادامه داد: اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بسیار پیچیده بوده و موضوعی نیست که بتوان آن را ساده تصور کرد.
وی افزود: امروز مردم حق خود می‌دانند که یارانه فعلی یا حتی بیش از آن را برای پرداخت مابه‌التفاوتی که در هزینه‌های آب، برق، گاز، انرژی و . . . ایجاد می‌شود، دریافت کنند.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی افزود: کلیت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در راستای تحقق عدالت اجتماعی به مرحله اجرا درآمد و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز بارها و بارها بر لزوم توجه به عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی تاکید داشته‌اند.
کاتب ادامه داد: از این رو، جامعه امید دارد تا با دریافت یارانه نقدی بتواند بخشی از هزینه‌هایی را که بر او تحمیل می‌شود، جبران کند و در این زمینه دولت و مجلس شورای نیز عقیده دارند افراد گروه‌های هدف باید یارانه بگیرند.
* تورم با افزایش یارانه‌ها بیشتر می‌شود
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی همچنین گفت: تردیدی نیست که تورم فعلی با افزایش مبلغ یارانه‌ها بیشتر می‌شود.
کاتب ادامه داد: اگر رقم فعلی پرداخت یارانه‌ها در کشور افزایش پیدا کند، شکی نداریم که تورم نیز رشد خواهد یافت و از این رو، باید ساز و کارهای کارشناسی در این زمینه به درستی مد نظر قرار گیرد و اجرایی شود.
وی تصریح کرد: مردم در برهه کنونی باید بیش از هر زمان دیگری تشویق شوند تا با دولت همکاری کنند و آن دسته از افرادی که نیازی به این یارانه‌ها ندارند، از دریافت آن انصراف دهند.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی افزود: دولت به دنبال این نیست که حساب و کتاب مردم را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد و سپس به نتیجه برسد که چه کسی محتاج و نیازمند است و چه کسی نیازی به یارانه ندارد.
کاتب ادامه داد: از این رو، سعی شد تا مردم خودشان به اظهار نیاز بپردازند و اعلام کنند که آیا به یارانه نیاز دارند یا خیر.
* افراد مستحق باید یارانه بگیرند
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی همچنین گفت: وقتی امری به قانون تبدیل شد، همه موظف هستند تا از آن تمکین کنند و تبعیت و پیروی از قانون واجب است.
کاتب بیان داشت: قانون نباید دائماً از سوی افراد تفسیر و تأویل شود و هر روز شاهد باشیم که از راه‌های مختلف یک امر قانونی به بحث گذاشته شود.
کاتب ادامه داد: اقتصاد امروز ایران در شرایطی قرار دارد که نیازمند انسجام و وحدت و همدلی همه مسئولان، دولت، مجلس، علما و روحانیت و . . . است.
وی تصریح کرد: افرادی که مستحق دریافت یارانه هستند، باید یارانه بگیرند و دولت نیز به این امر اذعان دارد.
* 6 میلیون ایرانی خارج‌نشین نمی‌توانند ثبت‌نام کنند
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی همچنین گفت: 6 میلیون ایرانی خارج‌نشین نمی‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند.
کاتب افزود: حداقل کاری که در بازبینی و ثبت مجدد فرم‌های دریافت یارانه در سال آینده صورت می‌گیرد، این است که 5 تا 6 میلیون نفر ایرانی خارج‌نشین دیگر به طور طبیعی نمی‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت‌نام کنند.
وی تصریح کرد: 170 هزار نفر که فوت کرده‌اند و شناسنامه‌های آنها هنوز باطل نشده است، نیز در این طرح پالایش می‌شوند و یارانه آنها قطع می‌شود.
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اسلامی افزود: دولت در عوض یارانه مازاد را به دهک‌های پایین اختصاص می‌دهد و حتی در افزایش قیمت حامل‌های انرژی، پیش‌بینی شده است که شیب ملایم این اقدام صورت گیرد.
کاتب ادامه داد: بخشی از این یارانه‌ها، به حوزه سلامت مردم سوق داده می‌‌شود و تلاش شده است تا آنچه به واسطه آن می‌توانستیم به اهداف متعالی نظام برسیم، را در راستای اجرای این طرح در نظر داشته باشیم؛ اما به هر حال، رشد کشور در گرو مدیریت جدی و جهادی است.

 

منبع:شمانیوز





ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر