سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 5 بازدید
    بازدید دیروز: 27 بازدید
    بازدید کل: 405939 بازدید
چهارشنبه 92/10/25
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): 48 ساعت دیگر تا دیدار استقلال و پرسپولیس باقی مانده ولی تب دربی این بار فراگیر نشده، در رسانه‌ها خیلی شور و حال این بازی را نمی‌بینیم، هرچه هست حاشیه‌های تلخ و گزنده است. حاشیه‌هایی که عامل آن سایت رسمی دو باشگاه هستند. بیانیه‌هایی تند و با ادبیاتی سخیف!








به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)، این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که بعد از دربی بدون گل نیم فصل اول، سرمربیان و مدیران و بازیکنان دو باشگاه عامل بی کیفیت شدن فنی مسابقه را رسانه‌ها عنوان کردند! آنها مدعی شدند بیش از اندازه به این بازی در رسانه‌ها پرداخته شده و همین مسئله یکی از دلایل اصلی بازی بی‌کیفیت است!

اکنون خبرنگاران و رسانه‌ها می‌خواهند دیگر عامل بازی بی‌کیفیت دربی نباشند و  به طور کاملا خودجوش نسبت به بازی استقلال و پرسپولیس بی‌تفاوت شده‌اند و حداقل با شور و حال گذشته به این بازی نمی‌پردازند، آنها از اینکه بارها و بارها از دربی پایتخت به عنوان برترین بازی لیگ نام بردند اما بی‌کیفیت‌ترین بازی را شاهد بودند مثل همه هواداران و فوتبالدوستان خسته شدند و به همین دلیل هم به دربی 78  به اندازه یک بازی معمولی بها داده‌اند تا شاید دیگر حساسیت کاذب! مانع از زیبا شدن بازی نشود.

شرایط دو تیم در جدول

هر دو تیم در کورس قهرمانی هستند. استقلال صدرنشین 4 امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد. بنابراین دیگر نیازی به احتیاط نیست. آبی‌ها حتی اگر بازنده هم بشوند باز هم یک پله بالاتر از پرسپولیس قرار می‌گیرند و یک امتیاز بیشتر خواهند داشت هرچند در این صورت امکان دارد صدر را از دست بدهند.

تساوی هم دردی از پرسپولیس درمان نمی‌کند و اگر آنها در این بازی یک امتیاز بگیرند فاصله‌شان با صدر جدول بیشتر خواهد شد بنابراین هواداران دو تیم انتظار نمایش یک فوتبال تهاجمی، زیبا و تماشاگر پسند را از هر دو تیم دارند.

پرسپولیس اگر در این دربی پیروز شود هم نمی‌تواند به صدر جدول برسد ولی فاصله‌اش را با رقیب سنتی خود به یک امتیاز می‌رساند و همچنان در کورس قهرمانی قرار می‌گیرد. استقلال اما اگر پیروز شود فرار بزرگش را به سمت قهرمانی لیگ برتر آغاز کرده است. تساوی برای هر دو تیم سم است بخصوص اینکه باعث ناراحتی بیش از اندازه هوادارانشان هم خواهد شد.

 ورزشگاه  آزادی پر می‌شود؟

مدت‌هاست که ورزشگاه‌ آزادی بیش از 20 هزار تماشاگر را به خودش ندیده است. بازیکنان دو تیم هم شاید دلتنگ دیدن ورزشگاهی پر از تماشاگر شده باشند. دیدن سکوهای خالی از تماشاگر ورزشگاه آزادی آزار دهنده‌ترین اتفاق این فصل فوتبال بود امیدواریم که در دربی پایتخت دو تیم به گونه‌ای بازی کنند تا دوباره تماشاگران با فوتبال آشتی کنند.  مهم‌ترین سوال در آستانه دربی این است که آیا ورزشگاه آزادی پر می‌شود؟

صحنه‌هایی از دربی رفت؛ فقط حاشیه!

از دربی رفت فقط چند صحنه که خیلی هم فوتبالی نبود در اذهان باقی مانده است؛ تکل خطرناک پیادم صادقیان بر روی پای جواد نکونام که شایعه‌ها و حرف و حدیث‌های زیادی را پیش آورد، لگد امیرحسین صادقی بر روی کمر پیام صادقیان، پیاده روی! جواد نکونام روی صورت محمدرضا خلعتبری و اوج حاشیه‌های دربی چرت زدن سعید شیرینی روی نیمکت پرسپولیس بود که تا مدت‌ها در مورد این اتفاق بحث و گفت و گو شد.

امیدواریم در دربی 78 حداقل شاهد چند صحنه زیبا و به یادماندنی فوتبالی باشیم و بازی گلی داشته باشد. روییدن گل در دی ماه 92 می‌تواند  باعث خوشحالی اهالی فوتبال شود.

نقطه قوت دو تیم

هر دو تیم روی هوا قدرتمند هستند. امیرحسین صادقی و حنیف عمران‌زاده خیلی خوب ضربه سر می‌زنند. حنیف که مدافعی گلزن است اما مقابل سیدجلال حسینی و محسن بنگر دو مدافع بلندقامت و سرزن پرسپولیس کار سختی برای گلزنی خواهد داشت. نقطه قوت دو تیم مدافعان سرزن‌شان هستند. پرسپولیس با 10 گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد و استقلال هم از این حییث در رده سوم است.

ستاره‌های جدا شده؛

تیم استقلال نسبت به دربی رفت تغییرات زیادی داشته است، فرهاد مجیدی، پژمان منتظری و جواد نکونام سه ستاره‌ آبی بودند که در دربی جمعه غایب هستند. جدایی سه بازیکن تاثیرگذار می‌تواند هر تیمی را با مشکل تاکتیکی مواجه کند و امیرقلعه‌نویی حق دارد که نسبت به این شرایط گله‌مند باشد با این حال هواداران استقلال دل به قلعه‌نویی بسته‌اند و اینکه او یک مربی باتجربه و کاربلد است و می‌تواند همچنان تیمش را در صدر نگه دارد و در دربی هم به پرسپولیس نبازد.

بازیکنان جدید پرسپولیس 

دو بازیکن پرسپولیس اولین دربی  خود را تجربه می‌کنند. محسن مسلمان که نیم فصل به پرسپولیس آمد و توانسته تبدیل به بازیکن فیکس سرخپوشان شود و فرزاد حاتمی مهاجم سابق استقلال که البته او هنوز به ترکیب اصلی سرخپوشان راه پیدا نکرده است. این دو بازیکن چهره‌های ویژه دربی 78 خواهند بود.

بازیکنان جدید استقلال

بازیکنان جدید استقلال که اولین دربی خود را تجربه می‌کنند کاروالیو، مجید غلام نژاد و کبه هستند. مهرداد اولادی هم که تجربه دربی دارد هم در این فصل با پیراهن استقلال دربی را تجربه می‌کند او سابقه گلزنی در دربی با پیراهن قرمز را دارد.

گلزن‌ترین‌ها

محمد قاضی با 5 گل زده گلزن‌ترین بازیکن استقلال است و محمدرضا خلعتبری و سیدمهدی سیدصالحی هم با 6 گل زده گلزن‌ترین بازیکنان پرسپولیس هستند، باید دید این بازیکنان  می‌توانند در دربی گلزنی کنند یا نه؟

 

 

منبع:شمانیوز



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر