سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 23 بازدید
    بازدید دیروز: 18 بازدید
    بازدید کل: 406103 بازدید
دوشنبه 92/10/23
علی خرم نماینده سابق ایران در سازمان ملل در یادداشتی در ایران نوشت: این که 48 ساعت پس از مذاکره ایران با معاون اشتون اجرای این توافق اعلام شد نشان دهنده سرعت قبول پیشنهادات است.



همچنین نشانگر آن است که پیشنهادات ایران، معقول، متوازن و منصفانه است که نه تنها منافع خودش که حتی منافع جهان را در نظر گرفته است. سرعت پذیرش این پیشنهادات نیز بسیار مهم است. به نظر می‌رسد که دو طرف ایرانی و غربی به یک بازی برد- برد فکر کرده‌اند و این هم گویای موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور است.   
نکته دیگر درباره اجرایی شدن توافق ژنو نیز آن است که این تفاهمنامه، دیدگاه‌های تندروها را خنثی کرده است. تندروهایی که مصمم بودند تحریم‌های جدید را به تصویب برسانند. به این ترتیب بر اظهاراتی دال بر اینکه مذاکرات صرفاً نوعی مانور بوده است نیز خط بطلان کشیده شد. ظرف دو ماه گذشته بحث های غیر ضروری در ایران صورت گرفت که جامعه را از نظر سیاسی پلاریزه کرده بود. در حالی که این بحث‌ها ما را از محتوا و پیام اصلی ژنو دور کرده بود، اجرای این توافقنامه به واقع یک موفقیت بزرگ است.

منبع:شهرخبر


ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر