سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 5 بازدید
    بازدید دیروز: 2 بازدید
    بازدید کل: 406054 بازدید
پنج شنبه 92/5/31

اولین انتصابهای وزرای کابینه روحانی چه بود؟/مدیردفتروزرات ومدیر روابط عمومی در صدر تغییرات

قدس انلاین-قاآنی:همیشه اولین ها مهم بوده وبیشتر در ذهنها باقی مانده است شاید به همین خاطر است که در این گزارش سعی کرده ایم نگاهی به اولین انتصابها ی وزرا در دولت دکتر روحانی داشته باشیم.

به گزارش قدس انلاین،اگرچه هنوز بسیاری از وزرا دست به تغییر وانتصاب های جدید نزده اند ولی با نگاهی به انتصاب های صورت گرفته می توان تغییرات عمده را در اطراف خود وزرا دید بطوریکه بیشترین تغییرات شامل حال مدیر دفتر وزیر و مدیر روابط عمومی وزراتخانه شده است.






*دو انتصاب اولیه در وزرات صنعت
در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت اولین تغییر وانتصاب در حوزه روابط عمومی ودفتر وزیر رخ داده که نشان از توجه وی به حوزه ارتباطی خود وزراتخانه متبوعش با مجموعه های داخلی و خارجی است.محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در احکامی جداگانه، منوچهر طاهایی را به سمت رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و حسین حاجی پور به سمت مدیرکل دفتر وزارتی منصوب نمود.
منوچهر طاهایی رئیس جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است. وی در سال 62 کارمند واحد مرکزی خبر صدا و سیما و پس از آن مدیرکل صدا و سیمای مازندران، گلستان و کرمانشاه، مدیر دفتر نمایندگی صدا و سیما در بوسنی و هرزگوین، مدیر گروه اجتماعی و اقتصاد شبکه دو سیما، رییس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیر امور اداری شرکت کالای نفت تهران، رییس روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی و مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت بوده است. در همین حال، گفته می شود به احتمال زیاد، مجتبی خسرو تاج ( معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت در دولت اصلاحات) به عنوان قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن یوسف سینکی (معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی در دولت اصلاحات) به عنوان معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت، و حسین سلطانی نیا (نماینده تام الاختیار وزیر در مناطق آزاد در دولت اصلاحات) به عنوان رئیس کل سازمان توسعه تجارت منصوب خواهند شد.
*تغییرات در معاونتهاسازمان انرژی اتمی
اما وزیر سابق خارجه ورئیس جدید سازمان انرژی اتمی علاوه بر انتصاب فرد جدید برای حوزه دفتر ریاست تغییراتی در معاونت های خود را نیز صادر نمود.دکتر علی اکبر صالحی ، پژمان رحیمیان را در سمت مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، بهروز کمالوندی را به عنوان سرپرست معاونت روابط راهبردی و امور مجلس، سید مهدی میرین بابازادگان را در سمت سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی و اصغر زارعان را به عنوان سرپرست معاونت امنیت و حفاظت سازمان معرفی کرد.
*نجفی و مشاور
اما محمد علی نجفی که قرار بود وزیر آموزش وپرورش شود ولی نهایتا به ریاست سازمان میراث فرهنگی وگردشگری منصوب شد اولین حکم خود را برای مشاور اجرایی صادر کرد.
محمدعلی نجفی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در حکمی «سمیع‌الله حسینی مکارم» را به عنوان خود منصوب کرد.حسینی مکارم، قائم مقام سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران و مدیر کل بودجه وزارت آموزش و پرورش بوده است.
* اولین انتصاب زنگنه در وزارت نفت
اما اولین انتصاب وزیر نفت نه برای روابط عمومی ویا دفتر ریاست بلکه برای معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت بود.بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حکمی منصور معظمی را به سمت سرپرست معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت منصوب کرد.
*اولین تغییر وزیر راه و شهرسازی

عباس آخوندی در نخستین اقدام خود، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت راه و شهرسازی را تغییر داد. براین اساس، انصاری که پیش از این مدیرکل دفتر وزارتی وزارت مسکن در دوران وزارت آخوندی بود، برای این سمت انتخاب شده است.انصاری در سال های گذشته کارمند رسمی وزارت مسکن و شهرسازی بود که در حال حاضر بازنشسته شده اما بنا به صلاحدید آخوندی دوباره برای کار به این وزارتخانه بازگشته است.پیش از این حسین نورانی مدیرکل دفتر وزارتی راه و شهرسازی بود.
*ربیعی وتامین اجتماعی
اما"علی ربیعی"وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی اولین تغییرش شامل حال یکی اززیرمجموعه های خود بود.
ربیعی،صمدالله فیروزی را به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب کرد. فیروزی که عضو هیأت مدیره صندوق تأمین اجتماعی بوده و بیش از این نیز به عنوان معاون فنی و درآمد این صندوق فعالیت می‌کرد،اولین انتصای ربیعی محسوب می شود.صمداله فیروزی دارای فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی بوده و پبش از این سرپرستی معاونت امور اجتماعی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سرپرست معاونت سیاست‌گذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، عضو شورای عالی کار، عضو کمیسیون فرعی اجتماعی دولت، عضو ستاد هدفمند سازی یارانه‌ها و... را در پرونده کاری خود دارد.
 *رستم قاسمی مشاور عالی وزیر دفاع شد
 حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در اولین حکم انتصابش  رستم قاسمی وزیر سابق نفت را بعنوان مشاور عالی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منصوب کرد .قاسمی یکی از فرماندهان مهندسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی است که فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و وزارت نفت دولت دهم نیز از جمله سوابق وی است.پس از انتخاب زنگنه بعنوان وزیر نفت، به رستم قاسمی پیشنهاد مشاوره در این وزارتخانه نیز داده شده بود.

 ربیس دفتر معاون اول رییس جمهور

دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در اولین حکم خود«مهندس کاظم چهره گشا» را به عنوان رئیس دفتر معاون اول رییس جمهور منصوب کرد.


منبع:قدس آنلاین



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر