سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 56 بازدید
    بازدید دیروز: 45 بازدید
    بازدید کل: 406318 بازدید
شنبه 92/6/30
شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):کارشناس مسائل فرهنگی سیاسی گفت: نرمش قهرمانانه به معنای عقب‌نشینی از مواضع نباید تفسیر شود و نباید به معنای موضع عجز و ضعف تفسیر شود؛ ما کماکان بر سر مواضع خود ایستاده‌ایم و در مصافی با جهان سلطه در قالب ترکیبی از استکبار و صهیونیسم مواجه هستیم که باید بتوانیم با پیش بردن چنین پیامی از رهبری به طور عمیق به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.






به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز)،عماد افروغ درباره اظهارات "مقام معظم رهبری" مبنی بر "نرمش قهرمانانه در دیپلماسی" به باشگاه خبرنگاران گفت: خیلی سخت است که قصد تفسیر از نظرات رهبری داشته باشیم؛ ما می‌توانیم برداشت خود از صحبت‌های ایشان در موضوعات مختلف را ارائه دهیم.  

وی افزود: این نکته که رهبری معظم چه شرح و نیت و چه انگیزه‌ای از طرح چنین مسئله‌ای دارند به خود ایشان برمی‌گردد و اینکه در جاهای دیگر به بسط این صحبت بپردازند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نرمش قهرمانانه در دیپلماسی چیزی جز اعلام موضع از روی حکمت، عزت و مصلحت نیست و ما زمانی می‌توانیم نرمش قهرمانانه را متوجه شویم که این سه وجه بنا به تاکیدات رهبری در عرصه سیاست خارجی از سوی ما قابل فهم باشد.

این کارشناس مسائل فرهنگی سیاسی با بیان اینکه نرمش قهرمانانه را نباید بدون پیوند و ترکیبی از سه عنصر مذکور فهم کنیم، گفت: وجه قهرمانانه به مفهوم "عزت" باز می‌گردد که تا حدودی مقوله حکمت را هم به همراه خود دارد اما بحث نرمش هم می‌تواند به ترکیبی از آن دو بازگردد و شاید گرایش مفهوم نرمش به مصلحت بیشتر باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم بیان داشت: در واقع زمانی ترکیبی از نرمش قهرمانانه مطرح می‌شد که این وجه ترکیبی علاوه بر تاکیدش در عزت، وجه حکیمانه را هم تداعی کند.

افروغ متذکر شد: از نرمش قهرمانانه در دیپلماسی باید یک تاکتیک اساسی را متوجه شویم که به معنای عقب‌نشینی از مواضع کلی انقلاب، نظام و یا فراموشی دشمن اصلی نیست و نباید اینگونه تفسیر شود که ما از ضرورت‌ها و مواضع خود عدول کنیم؛ امکان چنین مسئله‌ای به هیچ وجه من‌الوجوه وجود ندارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با تغییر تاکتیک باید مراقب باشیم که از ماهیت دشمن غافل نشویم و با حفظ دشمن‌شناسی خودمان ترفندها، ابزارها و تکنیک‌ها را عوض کنیم و این امر کاملا بدیهی است که در مصاف با رقیب خود با توجه به شرایط زمانی و مکانی و با توجه به تاکتیک‌ها و مواضع خود عمل کنیم.

این کارشناس سیاسی فرهنگی با بیان اینکه هدف و ابزار دو مقوله کاملا متفاوت از هم هستند، خاطرنشان کرد: تاکتیک‌ها و ابزار هیچگاه جای هدف را نمی‌گیرد و در واقع تغییر ابزار به معنای تغییر هدف نیست و در صورتی چنین تغییری در ابزار و تاکتیک‌ها می‌تواند معتبر باشد که به طور قطع بر سر مواضع خود ایستادگی کنیم.

افروغ تصریح کرد: رقیب ما با حسابی که روی ما باز کرده، فضایی را در عرصه سیاسی ایجاد کرده که بتوانیم به تغییر تاکتیک بپردازیم و به طور قطع می‌توان گفت که اگر مقاومت، عزت دیروز و پایبندی در مواضع انقلابمان نبود، قطعا چنین فرصت جدیدی برای ما رقم نمی‌خورد لذا در چنین شرایطی باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: تغییر تاکتیک هیچ ارتباطی با موضع عزتمدارانه ما ندارد و می‌توانیم از طریق دیپلماسی اهداف خود را پیش ببریم و دیگر نیازی به توسل و تمسک به سایر ابزارها نداریم.

افروغ با تاکید بر اینکه بدون فهم عمیق از دشمن و بدون مقاومت عزت‌مدارانه در گذشته چنین فرصتی عاید ما نمی‌شد، گفت: باید دقت کنیم که با توجه به ریشه‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب و پای‌بندی به آن گام برداریم تا بتوانیم به هدف خود در عرصه سیاسی دست پیدا کنیم.

 

منبع:شمانیوز

 



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر