سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 44 بازدید
    بازدید دیروز: 27 بازدید
    بازدید کل: 405978 بازدید
چهارشنبه 92/6/27

هفته دهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها سپاهان میزبان پرسپولیس است.
    دیدارهای هفته دهم لیگ برتر در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. استقلال که امروز( چهارشنبه) در تایلند در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کند در صورت صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا، در هفته دهم به میدان نخواهد رفت و باید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازی کند.




به گزارش فارس، نگاهی به هفت دیدار این هفته می‌اندازیم:

سپاهان - پرسپولیس؛ مسابقه فینال گونه

این بازی را می‌توان یکی از دیدارهای فینال گونه و جذاب لیگ برتر دانست. از نظر فنی پرسپولیس نسبت به فصل گذشته بسیار قدرتمند‌تر و جوان‌تر شده است. سرمربی تیم هم علی دایی است. از سویی دیگر زلاتکو کرانچار مربی با تجربه‌ای است که تاکنون پنج مرتبه مقابل پرسپولیس قرار گرفته و دو برد، دو مساوی و یک باخت داشته است. او به خوبی پرسپولیس را می‌شناسد. به ویژه اینکه خودش هم زمانی در این تیم مربیگری کرده است البته علی دایی پرسپولیس متفاوتی با حضور بازیکنان جوان و با انگیزه ساخته است.

سرخ‌پوشان در این بازی محمد نوری کاپیتان اول خود را به احتمال فراوان به دلیل مصدومیت و رضا حقیقی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند، البته حمید علی عسگر نیز با تشخیص کادر پزشکی نمی تواند برای تیم دایی به میدان برود.

و در آن سوی میدان هم شجاع خلیل‌زاده مدافع سپاهانی‌ها شاید به دلیل مصدومیت بازی نکند. سوکای و محرم نویدکیا نیز به دلیل مصدومیت کهنه‌شان نمی توانند زردپوشان اصفهانی را مقابل سرخ ها همراهی کنند، علاوه بر این مجتبی جباری نیز به دلیل بلاتکلیف بودن شرایطش یکی دیگر از غایبان تیم سپاهان خواهد بود.

تقابل قاسم دهنوی هم با سپاهان جالب توجه است. او با این تیم در تمرینات پیش فصل به اردوی خارج از کشور هم رفت ولی در نهایت به پرسپولیس آمد. رویارویی او با زرد پوشان اصفهانی و همچنین یادآوری آب های مشکوک فصل گذشته در اصفهان هم بیانگر حاشیه‌های زیاد این بازی هم خواهد بود. علی دایی و پرسپولیس در نصف جهان به دنبال 20 امتیازی شدن و صدرنشینی هستند و سپاهان هم که تلاش می‌کند همچنان در کورس قهرمانی بماند باید سه امتیاز این بازی خانگی را بگیرد.

سرخ‌پوشان تهرانی در صورت توقف فولاد مقابل سایپا می‌توانند به صدر جدول برسند. آنها بهترین خط دفاع لیگ را تا هفته نهم در اختیار دارند از سویی دیگر محمد غلامی با 5 گل زده یکی از دو گلزن برتر لیگ سیزدهم در سپاهان حضور دارد و نبرد او با مدافعان پرسپولیس و نیلسون، درواز‌‌ه‌بان آماده برزیلی هم از نکات قابل توجه این بازی است.

در سپاهان شاهد تغییر و تحول مدیریتی هم بوده‌ایم و باید دید سپاهان بدون حضور علیرضا رحیمی مدیرعامل سابق باشگاه چطور نتیجه می‌گیرد؟

گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن؛ دو تیم برد می‌خواهند

گسترش فولاد هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد و اکنون می‌خواهد در خانه این باخت را جبران کند اما ذوب آهن اصفهان با یک برد خوب مقابل استقلال روحیه گرفته است. البته مدیرعامل باشگاه ذوب آهن هم تغییر کرده و سعید آذری به این باشگاه آمده و وعده بازگشت این تیم به اوج را داده است. بنابراین به نظر می‌رسد در این بازی هم هر دو تیم برای برد به میدان بروند. گسترش نمی‌خواهد در جدول لیگ از رده یازدهم پایین‌تر برود و ذوب آهن هم همچنان به رتبه‌های بالاتر از هشتمی چشم دارد.

داماش گیلان - تراکتورسازی؛ نبرد قرمز و آبی بدون جادوگر

تراکتورسازی هفته گذشته در خانه مقابل تیم ملوان دو امتیاز حساس را از دست داد و اکنون باید مقابل دومین نماینده گیلان و خارج از خانه بازی کند. داماش هم این‌ روزها خوب نتیجه گرفته است بنابراین حریف آسانی برای قرمز پوشان تبریزی نخواهد بود. آبی‌پوشان داماش می‌خواهند در دومین دیدار متوالی خانگی خود هم به پیروزی برسند. نبرد قرمز و آبی در رشت دیدنی است. تراکتورسازی علی کریمی را احتمالا به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و غیبت جادوگر فوتبال می‌تواند برای تراکتورسازی گران تمام شود.

نفت تهران - ملوان؛ گل‌محمدی در کورس قهرمانی می‌ماند؟

نفت تهران می‌خواهد در این دیدار خانگی به پیروزی برسد تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. شاگردان یحیی گل‌محمدی هفته گذشته دو امتیاز حساس را مقابل سایپا از دست داده‌اند و دیگر نمی‌خواهند امتیاز از دست بدهند. ملوان هم که با کسر یک امتیاز از سوی کمیته انضباطی در رده سیزدهم جدول است اگر در این بازی پیروز نشود ممکن است در جدول لیگ بازهم سقوط کند اتفاقی که ملوانی‌ها اصلا دوست ندارند رخ بدهد. این تیم در بیرون از خانه در این فصل بهتر نتیجه گرفته است و شاید این مرتبه هم در تهران بتواند سه امتیاز شیرین بگیرد. باید دید ملوان روز جمعه کدام چهره خود را به نمایش می‌گذارد تیمی دونده و با انگیزه یا تیمی که خیلی برای گرفتن امتیاز تلاش نمی‌کند؟ جلال رافخایی مهاجم ملوان هم غایب بزرگ انزلی‌چی‌ها در این بازی است.

فجرسپاسی - استقلال خوزستان؛ دومین میزبانی یاوری از ویسی!

این بازی یک ویژگی جالب دارد. اینکه یاوری برای دومین مرتبه مقابل استقلال خوزستان در نیم فصل اول قرار می‌گیرد. مرتبه اول یاوری با تیم مس در کرمان میزبان استقلال خوزستان بود که آن بازی در هفته دوم لیگ با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. اکنون ویسی دوباره باید تیمش را مقابل کهن‌سال‌ترین و پرکارترین مربی لیگ به میدان بفرستد و جالب است که بازهم تیم یاوری میزبان است. ظاهرا یاوری از کرمان به شیراز آماده تا فجر را نجات بدهد و باید دید که او می‌تواند از یکی از مربیان جوان بازهم امتیاز بگیرد یا نه؟ ویسی هفته گذشته تیمش مقابل سپاهان شکست خورد تا شعار حیا کن و رهاکن را در اهواز بشنود البته باشگاه از این مربی حمایت کرده است ولی او هم باید نتیجه بگیرد. زیرا رده دوازدهمی برای استقلال خوزستان خطرناک است.

صبای قم - راه آهن؛ خداحافظی ابراهیم‌زاده با لیگ؟

منصور ابراهیم‌زاده در لیگ برتر این فصل یک ناکام بزرگ بوده و برخلاف تصور همگان او نتوانست در راه آهن نتیجه بگیرد و شاید اگر در قم هم تیمش طعم شکست را بچشد خودش دیگر در راه آهن نماند و بعد از مدت‌ها موفقیت در لیگ برتر با تیم‌های ذوب آهن و نفت تهران او روی بد فوتبال را هم در مربیگری ببینید. صبای قم برای جبران باخت هفته گذشته مقابل داماش به میدان می‌رود و مایلی‌کهن می‌خواهد سه امتیاز این بازی را بگیرد. او در این فصل سعی کرده کمتر به مسایل حاشیه‌ای بپردازد و تمام تمرکزش را بر روی تیمش گذاشته است. هرچند تلاش او نتیجه‌ای جز رده دهمی را برای صبا نداشته با این حال تلاش می‌کند تیمش را به رده بالاتر در جدول لیگ برساند. اگر او سه امتیاز این بازی را بگیرد در آن‌صورت شاید ابراهیم‌زاده با لیگ برتر سیزدهم وداع کند.

فولاد خوزستان - سایپا؛ صدرنشین مقابل تیم جوان و بی‌حاشیه

فولاد صدرنشین در اهواز از تیم جوان و منظم سایپا میزبانی می‌کند. نارنجی‌پوشان کرجی که در این فصل بدون حاشیه کار کرده‌اند نتایج خوبی گرفته‌اند تا نشان بدهند که مدیران سایپا در ابتدای فصل با آگاهی و بینش فیرات را برای تیم‌ خود انتخاب کرده‌اند و برخی نقدها علیه این باشگاه خیلی هم منصفانه نبوده است. فیرات اگر بتواند از فولاد امتیاز بگیرد و یا این تیم را شکست بدهد باعث خوشحالی پرسپولیس و علی دایی می‌شود. البته این مربی از سرخپوشان تهرانی هم سه امتیاز گرفته است. حسین فرکی هم می‌داند مقابل چه تیمی باید بازی کند بنابراین او شاگردانش را برای این بازی کاملا از نظر ذهنی آماده کرده است. فولاد هم تیمی جوان و منظم و بی‌حاشیه است که فوتبال زیبا و تماشاگر پسندی ارایه می‌کند بنابراین بدون اغراق می‌توان گفت که این بازی از نظر فنی یکی از بازی‌های زیبای این هفته است.

آخرین دیدار هفته لیگ برتر نیز طبق برنامه قرار است روز یکشنبه بین دو تیم استقلال و مس کرمان برگزار شود که در صورت صعود استقلال این بازی به زمان دیگری موکول می‌شود.

 

منبع:ورزش سه



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر