سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 16 بازدید
    بازدید دیروز: 18 بازدید
    بازدید کل: 406096 بازدید
سه شنبه 92/5/22

محسن رنگیان: یک کارشناس امنیتی می گوید: اغلب ارائه دهندگان ارتباطات بی سیم، ایرادی را که به خرابکاران امکان هک کردن صدها میلیون تلفن همراه را می داد، بر طرف کرده‌اند.به گزارش «تیتریک»؛از آزمایشگاه تحقیقات امنیتی در آلمان می گوید: پس از گذراندن نزدیک به سه سال وقت برای یافتن چگونگی هک کردن سیم کارت ها، کارت های پلاستیکی کوچک قابل حمل را در تلفن های همراه و دیگر دستگاه های سیار کشف کرده است.



Nohl با بهره گیری از نقص در شماره های رمز و ارسال پیام به صورت متن اس ام اسی مخفی، به این موضوع رسید. سیم کارت می تواند هویت صاحب گوشی را شناسایی و برخی از اطلاعات شخصی حساس، مانند اطلاعات پرداخت وی را در خود ذخیره نماید.

یافته های Nohl به سازندگان و تولیدکنندگان صنعت بی سیم فرستاده شد، در حالی که تلفن های همراه مستعد ابتلا به طیف وسیعی از حملات امنیتی بودند، در این بین سیم کارت های قدیمی به طور قابل ملاحظه ای امن تربه نظر می رسیدند.

Nohl قصد داشت روش هک کردن سیم کارت خود را روز چهارشنبه در کنفرانس امنیتی - رایانه ای "کلاه سیاه" در لاس وگاس نشان دهد. از آنجایی که با گزارش او بخشی از این نقص توسط اپراتورها بر طرف شده بود، او قادر به نشان دادن تمام مراحل هک نبود.

جمع آوری میلیون ها عدد سیم کارت و جایگزینی آن ها در سراسر جهان یک تعهد بزرگ و پرهزینه برای اپراتورهای تلفن همراه و یک نگرانی امنیتی برای صاحبان تلفن همراه بود. در عوض، برخی از این شرکت ها با کمک گرفتن از راه حل های خلاقانه تر در صدد برطرف کردن همان آسیب پذیری جاوا که Nohl اشاره کرده بود بر آمدند و با استفاده از هک کردن سیم کارت و بازنویسی بخش هایی از سیستم عامل های خود، آن را برطرف کردند.

منبع:تیتر1



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر