سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ
با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز، شما می توانید اخبار، نظرات، انتقادات، و حتی عکس های خبری خود را بوسیله پست الکترونیک (almas_kavir92@yahoo.com) با ما در میان بگذارید. با تشکر
آرشیو وبلاگ
آرشیو وبلاگ
لینک دوستان
آمار وبلاگ
    بازدید امروز: 22 بازدید
    بازدید دیروز: 45 بازدید
    بازدید کل: 406284 بازدید
جمعه 92/6/15
با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی کلیات طرح گردشگری طبیعی، ورزشی و تفریحی در مشهد بررسی و تصویب شدبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمدحسن واحدی در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان هدف از تصویب این طرح را توسعه گردشگری طبیعی در منطقه دانست و گفت: ایجاد فضاهایی با هدف استفاده از ویژگی های طبیعی، انگیزه ای برای افزایش سفر گردشگران و مدت زمان حضور آنان در مشهد می شود    . 




وی مدت زمان لازم جهت بهره برداری از طرح را پنج سال عنوان کرد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت 67 هکتار و با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود    . 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به ابعاد گسترده ی این طرح اراضی مورد نیاز پس از طی مراحل مختلف ساخت و در چند مرحله از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان به متقاضیان واگذار خواهد شد    .

واحدی بر لزوم ارایه ی ضمانت اجرای طرح با زمان بندی دقیق توسط مشاور اجرایی آن تاکید و تصریح کرد: بایستی ارزیابی زیست محیطی، پیوست فرهنگی، تاییدیه پدافند غیرعامل و پیوست ترافیکی مورد تایید فرمانداری مشهد، ضمیمه طرح شود.

وی استفاده از انرژی های طبیعی بادی و خورشیدی و میکرو توربین ها در مراحل اجرای طرح را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: بررسی اثرگذاری طرح بر روی وضعیت آب و هوایی منطقه با استفاده از اطلاعات سازمان هواشناسی استان حایز اهمیت است.

واحدی در ادامه به بررسی طرح جداسازی آب شرب و غیرشرب شهر مشهد پرداخت و گفت: تصویب این طرح منوط به بررسی آن در کمیسیون انرژی ذیل کارگروه امور زیربنایی ست که مدیریت آن با دفتر فنی استانداری می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در صورت تصویب آن در کمیسیون انرژی، طرح برای بررسی به شورای برنامه ریزی استان ارجاع می شود.

وی سپس به بررسی درخواست استقرار مرکز ارایه ی خدمات خودرویی در اراضی به مساحت سه هکتار واقع در حریم مشهد پرداخت و گفت: تصویب این طرح پس از تایید کلیات آن در کمیته ی فنی منوط به طراحی تفصیلی سایت دفع فاضلاب واحدهای خدماتی و تایید آن توسط اداره کل محیط زیست، شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب مشهد و شهرداری می باشد.

واحدی در خصوص طرح استقرار واحدهای درودگری و کابینت سازی در منطقه پرکند آباد نیز اظهار داشت: تصویب این طرح پس از تایید آن در کمیته فنی منوط به اخذ مجوز از اداره ی گاز و ارایه ی تاییدیه شورای ترافیک فرمانداری می باشد.

وی یادآور شد طرح های یادشده پس از تصویب نهایی در شورای برنامه ریزی، امکان اجرا شدن خواهد یافت و پیش از آن هر گونه اقدام از سوی متولیان ممنوع می باشد.


منبع:باشگاه خبرنگاران



ارسال توسط almasshargh نظر بدهید
عناوین آخرین مطالب ارسالی
صفحات دیگر